איך אפשר לזהות מורה טוב?

פורסם: 20/11/2014 ב-מה שאנשים עושים, מה שחשבתי, פרס נובל בכימיה

…אולי לפי מידת הרגשות שחשים כלפיו התלמידים.

ב-1957 אלבר קאמי הפך לזוכה הנובל השני הצעיר ביותר. ב-19 בנובמבר אותה שנה, מצא קאמי זמן לכתוב מכתב ללואי ז'רמן, שהיה המורה שלו.

קאמי, שגדל ללא אב (שנהרג במלחמת העולם הראשונה) וגדל יחד עם אחיו אצל אם בורה וחרשת וסבתא נוקשה, זכה לתשומת לב של המורה שזיהה את הפוטנציאל של התלמיד שלו.

הנה התרגום של המכתב של קאמי

19 בנובמבר, 1957

מונסיניור ז'רמן היקר,

הנחתי לכל המהומה של הימים האחרונים להרגע מעט, לפני שאכתוב לך מעומק ליבי. זה מכבר זכיתי בכבוד רב ממה שאני ראוי לו, כבוד שלא ביקשתיו ולא עמלתי להשיגו. אולם, כאשר שמעתי את החדשות, מחשבתי הראשונה, מייד לאחר אימי, היתה אודותיך. בלעדיך, ללא החיבה שמצאת כלפי ילד קטן ועני שהייתי, ללא הדוגמא שנתת וללא הוראתך, דבר מכל זה לא היה קורה. אני לא מתרגש יתר על המידה מכבוד מסוג זה, אולם הוא, לכל הפחות, נותן לי את ההזדמנות לומר לך מה היית ומה עדיין אתה עבורי וכן לומר לך כי כל מאמציך, עבודתך ונדיבות ליבך אשר השקעת בי, עדיין חיים בליבו של תלמידך הקטן, שגם כעבור שנים, מעולם לא פסק להיות תלמידך המוקיר. אני מחבק אותך בכל ליבי.

אלברט קאמי

 

יש לכם מורה שהייתם כותבים לו שורות כאלה?

תגובות
  1. דוד הקורא הנאמן הגיב:

    האמת היא שלי יש 2 מורות שהייתי כותב להן.
    לצערי, אני לא חושב שלבנים שלי יש… וזאת הבעיה

כתיבת תגובה

