מרטין נימולר

פורסם: 27/04/2014 ב-Uncategorized

מרטין נימולר (Martin Niemöller) היה כומר גרמני פרוטסטנטי שהתנגד למשטר הנאצי. הוא "בוגר" זקסנהאוזן ודכאו שם נכלא בין 1937  עד ששוחרר על-ידי בנות הברית ב-1945.

Niemoeller_Martinשירו המפורסם ביותר של נימולר הוא "לא הרמתי את קולי".

בגרמניה לקחו הנאצים תחילה את הקומוניסטים,

אני לא הרמתי את קולי, כי לא הייתי קומוניסט,

ואז הם לקחו את היהודים,

ואני לא הרמתי את קולי, כי לא הייתי יהודי,

ואז הם לקחו את חברי האגודים המקצועיים,

ואני לא הרמתי את קולי, כי לא הייתי חבר אגוד מקצועי,

ואז הם לקחו את הקתולים,

ואני לא הרמתי את קולי, כי הייתי פרוטסטנטי,

ואז הם לקחו אותי,

אך באותה עת כבר לא נותר אף אחד שירים את קולו למעני.

 

להשאיר תגובה

