אני שוב מהמר על Apple

פורסם: 01/01/2014 ב-Uncategorized

אז מה הולך להתרחש בשנת 2014?

כולם כבר הבינו שהדברים הגדולים מתרחשים במובייל. אינטל מחפשת את עצמה וקונה עוד ועוד יכולת ייצור. מיקרוסופט קנתה את נוקיה (טוב על זה כבר קראתם קודם, נכון?) ואפל….בניגוד לתחזיות שלי, אפל עדיין לא הוציאה את הטלויזיה המדהימה שלה אבל נראה לי שהיא עשתה צעדים ענקיים קדימה עם הטלפון החדש שלה, ה-5S.

אני אסביר.

יש בטלפון הזה שלושה מרכיבים מעניינים שהם יהיו (כך אני מאמין) אבני הבניין של האסטרטגיה של אפל לתפוס עוד ועוד נתחים מהעולם האמיתי. אני מתכוון לזיהוי באמצעות האצבע, המעבד החזק וטכנולוגיית ה-ibeacon.

אם הטלפון יודע לזהות את טביעת האצבע שלי, הוא יודע לזהות אותי באופן חד ערכי – באמצעות הטלפון ובאמצעות האצבעות. ואם יש זיהוי חד ערכי, אפשר לבצע בעזרת הטלפון קניות. הטלפון משלים לאפל את פלטפורמת הקניות המקוונת של itunes. תוסיפו את העובדה שכמעט שני שליש מהאמריקאים מחזיקים איפון בכיס והופ, אפל עוקפת את דיינרס, ויזה ומסטרקרד בסיבוב.

ובאותה הזדמנות היא מקבלת נתח מהביזנס של אמזון, נכון? מבחינתה של אפל, אמזון יכולה להיות החנות הגדולה ביותר בעולם, ואת הקניות בחנות הזאת יעשו באמצעות הטלפןו של אפל. מה רע בקופון קטן על כל רכישה באמזון?

אז, יפה. אפל נכנסת לתחום התשלומים והאשראי. ולכך יעזור המעבד החזק – להצפנה טובה יותר, לכוח עיבוד מהיר יותר והאיפון יהיה גם הבנק הנייד שלנו. וכמובן, החברים באפל, ידעו מה קנינו, איפה, מתי ואם מי דיברנו ואיפה גלשנו…זה מידע ששווה הרבה מאוד כסף.

אבל זה עוד לא הכל! טכנולגיית ה-ibeacon מאפשרת לטלפון לזהות פריטים, לתת להם לדבר אחד עם השני ובעיקר, לתת כיוון ומרחק. במילים אחרות – כאשר כל הסיפור הזה יופעל, אנחנו ניכנס לקניון ונוכל לאתר פריטים כאלה ואחרים, במבצע כזה או אחר וכל זה יגיע לטלפון שלנו – עם קופונים, הצעות וגם הפניה מדוייקת – החולצה במידה לארגג' בכחול פטרול, נמצאת במדף שתים ליד הכניסה לזארה. מהרי, יש רק שתיים כאלה על המדף!

אז האייפון יהיה גם מדריך הקניות המשוכלל שלנו וישנה את האופן שבו הצרכן מתקשר עם החנות – עולם הקמעונאות הולך לעבור שינויים מעניינים מאוד. ואפל ישמו לעזור.

אבל רגע, מעבד חזק, טכנולוגיית תקשורת מצוינת – נכון, ניחשתם נכון מאוד. אם יש לי בכיס מעבד 64 ביט והוא יודע לדבר עם מקלדת עכבר ומסך בכל מקום שבו הם מונחים – אז בשביל מה אני צריך מחשב? ולא רק שאני לא צריך מחשב, אני גם לא צריך מערכת הפעלה ולא צריך דיסק כי הרי יש לי שטח אחסון ב-icloud. למה לקנות לפטופ ולשלם על מערכת הפעלה כשכל מה שאני צריך כבר מותקן לי על האייפון ויש לו כוח עיבוד מספיק כדי לעבוד עם פוטושופ? עכשיו כשאני חושב על זה, אני יכול להרים שרת אינטרנט עם כזה מעבד ולהפעיל את האתר שלי מהאייפון.

אז אני מסכם – האייפון הולך להיות המחשב שלכם, כרטיס האשראי שלכם והמדריך המושלם לביצוע קניות בכל מקום שתהיו. והוא מגיע בצבע זהב! וכל זה עוד לפני הטלויזיה…

אני הולך לקנות מניות של אפל.

תגובות
  1. יובל הגיב:

    אז למה אתה עוד מסתובב עם אנדרואיד? (-:

    • thefinkelstein הגיב:

      עם כל היתרונות העצומים של אייפון, זה גן סגור ואני רוצה לעשות עם הטלפון שלי מה שאני רוצה. שאלה של העדפה אישית, אני מניח. אבל, ככל הנראה לא תהיה ברירה ונצטרך לעבור לאייפון.

  2. D.R הגיב:

    ואני, מסיבות הרבה פחות רציונאליות, רכשתי מניות של נוקיה.
    בהצלחה…

  3. […] ואומרים לעצמכם – למה לא הקשבנו לאלכס כשהוא אמר לנו כאן וכאן שצריך לקנות מניות של […]

להשאיר תגובה

