ג'ף בזוס קנה את וושינגטון פוסט

פורסם: 06/08/2013 ב-Uncategorized

זה עלה לו 250 מיליון דולר, מהכסף שלו (הוא לא קנה את זה דרך אמזון) שזה בערך אחוז אחד מתקציב השיווק של אמזון.

אין ספק שזה צעד מרתק, לפחות לגבי עתידו של הוושינגטון פוסט. למה הוא קנה את העיתון? זאת כנראה שאלת 250 מיליון הדולר. אני מתאר לעצמי זה שילוב של דברים רבים. בזוס הוא איש של טווח ארוך וקניית עיתון ועוד עיתון כזה, הוא הוספת תכנים באיכות מאוד גבוהה לסל התכנים של אמזון. אמזון מוכרת פחות או יותר כל דבר, וכעת הם גם ימכרו חדשות. אני מניח שזה גם קשור לעובדה שהוא פשוט יכול לעשות כזה דבר אבל מצד שני, בתור אדם שמשקיע במסע לחלל ככל הנראה יש כאן גם סוג של אידיאולוגיה ואני לא אתפלא אם הוא קנה את העיתון מפני שהוא לא רוצה שהעיתון ימות.

מהזווית הצינית, אפשר להניח שלא יזיק לאמזון שיהיה בידיה כלי בעל השפעה כה רבה בוושינגטון, בייחוד כאשר אמזון הופכת להיות יותר ויותר גדולה ויהיה לה צורך להתמודד עם המחוקק האמריקאי. נגזרת כאן השוואה לא מחמיאה לדנקנר שקנה את מעריב אבל כאן בדיוק זה נגמר. איפה בזוס ואיפה דנקנר ואיפה מעריב ואיפה וושינגטון פוסט.

אני מעדיף לחשוב שהוא נהנה לקרוא את העיתון, הוא מאמין בתכנים איכותיים ושיש לו תוכניות לגרום לעיתון הזה להיות טוב יותר ולחיות עוד זמן רב.

כמה פרטים עליו: הוא נולד ב-1964 ולמד בפרינסטון. הוא הקים את אמזון כי הוא ראה שהאינטרנט צומח ב-2300 אחוזים בכל שנה והוא רצה להיות חלק מהדבר הזה. את פגישות העבודה הראשונות שלו, הוא והשותף שלו עשו בחנות של הספרים של ברנס אנד נובל בסיאטל. הוא שרד התרסקות של מסוק ויש לו ארבעה ילדים. מאז ההנפקה מניית אמזון צמחה ב-300 אחוז.

והנה הקישור לנאום שבזוס נשא בפני הבוגרים של פרינסטון.

http://www.businessinsider.com/we-are-what-we-choose-2010-6

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s